.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اندیشکده قانون‌گذاری و حکمرانی مازندران افتتاح شد
اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری استانی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در مازندران طی مراسمی امروز سه شنبه با حضور اندیشمندان و کارشناسان در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی ساری افتتاح شد.

به گزارش شمال نیوز، ،مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در راستای استفاده از ظرفیت بزرگ اساتید و پژوهشگران در استان‌های کشور اقدام به راه اندازی اندیشکده‌ قانون‌گذاری و حکمرانی در همه استان های کشور کرده است ، هدف از راه اندازی این اندیشکده ها این است که از این به بعد، طرح‌ها و لوایح مهم را که فوریت و ضرب الاجل زمانی ندارند را در اختیار این اندیشکده ها در استان‌ها قرار بگیرد تا با مشارکت اساتید استانی نظرات را جذب شود و به استحضار نمایندگان مجلس برسد .

 

از طرفی از آن جایی که در بسیاری از مسائل حوزه‌های انتخابی نمایندگان مجلس که الان بار اصلی‌اش روی دوش مرکز پژوهش‌های مجلس است از این پس از ظرفیت‌های محلی برای پاسخ‌دهی به نیازهای کارشناسی نمایندگان مجلس و مدیریت‌های محلی در قالب این اندیشکده ها استفاده شود.

 

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در مراسم راه اندازی اندیشکده قانون‌گذاری و حکمرانی مازندران گفت : چهارمین اندیشکده حکمرانی استانی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این خطه تشکیل و افتتاح شده است.

 

اسدالله تیموری افزود : شعار نسل جدید حکمرانی در کشور حکمرانی مردمی سازی است که به عنوان افراد تاثیر گذار به شمار می روند، بیش از چهار دهه از بنیانگذاری انقلاب اسلامی می گذرد اما نارضایتی هایی در مردم شاهد هستیم و حکمرانان برای شناسایی آسیب ها و بررسی مطالبات مردمی باید اندیشه کنند.

 

وی گفت : تشکیل اندیشکده حکمرانی سبب رصد و شناسایی مشکلات و با اریه راه حل به صورت بنیادی برطرف می شود، اندیشکده مرکز تبادل نظرات است تا از این طریق راه حل های لازم برای حل مسائل را شناسایی کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم گفت به وجود ۱۳واحد دانشگاهی و سه هزار عضو هیات علمی و ۴۰هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: تشکیل اندیشکده حکمرانی باعث می شود حرکت به صورت شبکه ای از خبرگان را داشته باشیم و این امر می تواند کمک کند.

 

حسین کرمانیان افزود : دانشگاه‌ها به سهم خود در فعالیت های علمی و آموزشی در تلاش هستند، اگر امروز شاهد مشکلاتی هستیم ناشی از کم توجهی به ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه های تخصصی برای مشاوره و بهره گیری افکار علمی است.

 

در راستای تحقق عملی و کارآمد رویکردهای تحولی مجلس یازدهم، اصلاح نظام حکمرانی مبتنی بر چهار اصل کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی اداره امور کشور پایه ریزی شد و به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و تجربه کلیه صاحبنظران، اندیشمندان و محققان کشور برای مسئله‌شناسی، معرفی و مدل سازی‌های عملیاتی و پیشران در فرآیندهای تصمیم‌سازی، قانونگذاری و نظارت مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی نو و مردمی‌سازی امور مختلف، طرح ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی در سطح استان ها و کلانشهرها تصویب و اقدام شده است.

 

این شبکه متشکل از نخبگان، دانشگاهیان و خبرگان اجرایی واجد شرایط هر استان به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است که با مدیریت غیر متمرکز و استقرار در مراکز استانی، بر اساس دستورالعمل ابلاغی، اهداف مدنظر را محقق می‌کنند./ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.36 seconds.